Class 6 social science Chapter 14 in assamese medium question answer|| Class 6|| মহাজনপদ|| Class 6 social science chapter 14 Assamese Medium||
মহাজনপদ
Class 6 social science assamese medium question answer|| Class 6|| মহাজনপদ || Class 6 social science chapter 14 Assamese Medium|| For More Details check our Youtube Channel Assam Board Exam||
ইতিহাস খণ্ড
মহাজনপদ
অনুশীলনী:
(১) সঁচা – মিছা নিৰ্ণয় কৰা —
(ক) পুৰাতত্ববিদসকলে খনন কাৰ্যৰ দ্বাৰা জনপদসমূহৰ বিষয়ে তথ্য লাভ কৰিছিল।
উত্তৰ:- সঁচা।
(খ) জনপদৰ দিনৰ বিভিন্ন ৰঙৰ মাটিৰ পাত্ৰ তৈয়াৰ কৰা হৈছিল।
উত্তৰ:- সঁচা।
(গ) মহাজনপদৰ সময়ত লোৰ ব্যৱহাৰ হোৱা নাছিল।
উত্তৰ:- মিছা।
(ঘ) মহাজনপদৰ দিনত শস্যৰ ওপৰত ১/৬ অংশ কৰ নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছিল।
উত্তৰ:- সঁচা।
(ঙ) মহাজনপদসমূহ সমগ্ৰ ভাৰততে সিঁচৰতি হৈ আছিল।
উত্তৰ:- মিছা।
(২) শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিওৱা —
(ক) তলৰ কোনখন মহাজনপদত ৰাজতন্ত্ৰ নাছিল?
(১) মগদ।
(২) লিচ্ছবী।
(৩) অঙ্গ।
(৪) অৱন্তি।
উত্তৰ:- (২) লিচ্ছবী।
(খ) মগধ ৰাজ্যৰ কাষতে থকা নদীখন হ’ল
(১) গংগা
(২) যমুনা
(৩) কোশী
(৪) মহানদী
উত্তৰ:- (২) গংগা।
(গ) তলৰ কোনখন ঠাই ষোল্লমহাজনপদৰ অন্তৰ্ভুক্ত নহয়?
(১) কোশল।
(২) বৎস।
(৩) হস্তিনাপুৰ।
(৪) অৱন্তি।
উত্তৰ:- (৩) হস্তিনাপুৰ।
(ঘ) কোন বৃত্তিৰ লোক মহাজনপদসমূহত নাছিল?
(১) বাঢ়ৈ
(২) কুমাৰ
(৩) শিপিনী
(৪) পেছাদাৰী স্থপতি
উত্তৰ:- (৪) পেছাদাৰী স্থপতি।
(ঙ) কোনজন ৰজাৰ দিনত মগধ সাম্ৰাজ্যত পৰিণত হৈছিল?
(১) বিম্বিসাৰ।
(২) অজাতশত্ৰু।
(৩) মহাপদ্মনন্দ।
(৪) চন্দ্ৰগুপ্ত মৌৰ্য।
উত্তৰ:- (৪) চন্দ্ৰগুপ্ত মৌৰ্য।
(৩) উত্তৰ লিখা —
(ক) মহাজনপদৰ দিনত কি উপায়েৰে খাদ্য শস্যৰ উৎপাদন বঢ়োৱা হৈছিল?
উত্তৰ:- মহাজনপদ সমূহৰ দিনত উন্নত ধৰনৰ লোৰে তৈয়াৰী সা-সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰি আৰু বীজ সিচি, পুলি ৰোপন কৰি অধিক শস্য উৎপাদন কৰিছিল।
(খ) ৰাজন পদৰ নিৰ্বাচন কোনে কৰিছিল?
উত্তৰ:- ৰাজন পদৰ নিৰ্বাচন আৰ্য সকলে কৰিছিল।
(গ) মহাজনপদৰ ৰজা সকলে কিয় দুৰ্গ নিৰ্মাণ কৰিছিল?
উত্তৰ:- আনৰ আক্ৰমনৰ পৰা নিজকে ৰক্ষা কৰিবলৈ, নিজৰ প্ৰতিপ্ৰত্তি বজাই ৰাখিবলৈ আৰু দুৰ্গৰ ভিতৰত বসবাস কৰা জনসাধাৰণক নিজৰ অধীনত ৰাখিবলৈ মহাজনপদৰ ৰজা সকলে দুৰ্গ নিৰ্মাণ কৰিছিল।
(ঘ) মগধ শক্তিশালী হোৱাৰ মূল কাৰণবোৰ কি আছিল?
উত্তৰ:- মগধ শক্তিশালী হোৱাৰ মূলতে আছিল ইয়াৰ প্ৰাকৃতিক সম্পদৰাজি। প্ৰধান নদী গংগা আৰু শোণ মগধৰ মাজেদি বৈ গৈছিল বাবে এই বিস্তৃত অঞ্চল সাৰুৱা আছিল। ইয়াৰ ফলত পৰিৱহন, পানীযোগান আদিৰ সুবিধা হৈছিল। তদুপৰি মগধৰ বহু অঞ্চল হাবি-বননিৰে পৰিপূৰ্ণ আছিল। হাবিত থকা হাতীবোৰ ধৰি আনি প্ৰশিক্ষণ দি সৈন্য বাহীনীৰ কামত লগোৱা হৈছিল। অন্যহাতে হাবিত থকা মূল্যৱান কাঠবোৰৰ জৰিয়তে ঘৰ সজা, জন্তুৰে টনা গাড়ী সজা ৰথ আৰু অন্যান্য সামগ্ৰী প্ৰস্তুত কৰাত সহায় হৈছিল। ইয়াৰ ওপৰি মগধৰ কোনো কোনো অঞ্চলত লো’ৰ খনি পোৱা গৈছিল। এইবোৰৰ দ্বাৰা অস্ত্ৰ-শস্ত্ৰ, কৃষিৰ সা-সঁজুলি আৰু অন্যান্য আচবাব নিৰ্মাণত সহায় হৈছিল। সেয়েহে, এই সকলোফালৰ পৰা মগধ শক্তিশালী হৈ পৰিছিল।
(ঙ) মহাজনপদৰ দিনত লিপিক বিশেষকৈ কি কি কামত ব্যৱহাৰ কৰিছিল?
উত্তৰ:- মহাজনপদৰ দিনত লিপিক বিশেষকৈ ব্যৱসায়ীসকলে তেওঁলোকৰ প্ৰয়োজনীয় হিচাব-নিকাচ ৰাখিবৰ বাবে আৰু দূৰ-দূৰণিলৈ খবৰ পঠিয়াবলৈ লিপি প্ৰয়োগ কৰিছিল। লিপিৰ সহায়ত ৰজাসকলে কৰ সম্পৰ্কীয় হিচাব লিখিত ৰূপত ৰাখিছিল।
(৪) দলত আলোচনা কৰি উত্তৰ লিখা —
(ক) জনপদৰ দিনত ৰজা নিৰ্বাচন বৰ্তমান শাসক সকলৰ নিৰ্বাচনৰ মাজত কি অমিল দেখা যায়?
উত্তৰ:- জনপদৰ দিনত ৰজাক চহকী, বাহুবলী, শক্তিশালী, যুদ্ধ-বিগ্ৰহত নেতৃত্ব দিব পৰা গুণ আদিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি নিৰ্বাচিত কৰা হৈছিল। আনহাতে বৰ্তমান শাসকসকলৰ নিৰ্বাচন জনসাধাৰণৰ ভোটদানৰ দ্বাৰাহে সাব্যস্ত হয়।
(খ) মহাজনপদসমূহৰ সময়ত জনসাধাৰণে কি কি কৰ শোধাইছিল?
উত্তৰ:- মহাজনপদসমূহৰ সময়ত জনসাধাৰণে শোধোৱা কৰ বোৰ হ’ল —
(i) শস্যৰ ওপৰত কৰ শোধাইছিল।
(ii) বাঢ়ৈ বা শিপিনী সকলে মাহত এদিন ৰজাৰ ঘৰত পৰিশ্ৰম কৰি কৰ শোধাইছিল।
(iii) পশুপালক সকলে জীৱ – জন্তু অথবা জীৱ – জন্তুৰ পৰা উৎপন্ন বস্তুৰ বাবদ কৰ শোধাইছিল।
(iv) ব্যৱসায়ীসকলে তেওঁলোকে বেচা – কিনা কৰিবলৈ অনা বস্তুৰ ওপৰত কৰ শোধাইছিল।
(v) চিকাৰী বা অৰণ্যত বাস কৰা লোকসকলে জীৱ – জন্তু বা কাঠৰ সামগ্ৰী যোগান ধৰি কৰ শোধাইছিল।
(৫) মানচিত্ৰ চাই উত্তৰ লিখা —
(ক) সিন্ধু নদী ভাৰতৰ কোন দিশত অৱস্থিত? ই বৰ্তমান ভাৰতৰ কোন কোন ৰাজ্য চুই গৈছে?
উত্তৰ:- সিন্ধু নদী ভাৰতৰ উত্তৰ – পশ্চিম দিশত অৱস্থিত । ই বৰ্তমান ভাৰতৰ জম্মু – কাশ্মীৰৰ মাজেৰে বৈ গৈছে।
(খ) প্ৰাচীন মগধ বৰ্তমান ভাৰতৰ কোন ৰাজ্যত অৱস্থিত?
উত্তৰ:- প্ৰাচীন মগধ বৰ্তমান ভাৰতৰ বিহাৰ ৰাজ্যত অৱস্থিত।
Class 6 Social Science Chapter 14 Question Answer
Class 6 Social Science Chapter 14 Asaamese Medium
For More details check our Youtube Channel Assam Board Exam
Class 6 Social Science Content
Sl. No. | Contents |
Chapter 1 | সৌৰজগতত আমাৰ পৃথিৱী |
Chapter 2 | পৃথিৱীৰ আকাৰ আৰু আকৃতি |
Chapter 3 | পৃথিৱীৰ গতি |
Chapter 4 | পৃথিৱীৰ প্ৰধান মণ্ডলসমূহ |
Chapter 5 | ভূগোল অধ্যয়নৰ আহিলাঃ মানচিত্ৰ |
Chapter 6 | পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ |
Chapter 7 | অসম – জলবায়ু, প্ৰাকৃতিক উদ্ভিদ বন্যপ্ৰাণী আৰু কৃষি |
Chapter 8 | আমাৰ ভাৰত |
Chapter 9 | কি, ক’ত, কেতিয়া আৰু কেনেকৈ |
Chapter 10 | আদি প্ৰস্তৰ যুগ |
Chapter 11 | আদিম মানুহৰ অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপ আৰু স্থায়ী বসবাস |
Chapter 12 | প্ৰাচীন নগৰীয়া সভ্যতা |
Chapter 13 | বৈদিক সভ্যতা |
Chapter 14 | মহাজনপদ |
Chapter 15 | নতুন ভাবৰ উত্থান |
Chapter 16 | মৌৰ্য সাম্ৰাজ্য |
Chapter 17 | আমাৰ মৌলিক প্ৰয়োজনসমূহ |
Chapter 18 | উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজনসমূহ |
Chapter 19 | জীৱন-ধাৰণৰ মান উন্নয়নত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ |
Chapter 20 | কৃষি , উদ্যোগ আৰু সেৱাখণ্ডত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ |
Chapter 21 | চৰকাৰৰ ধাৰণা আৰু বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ চৰকাৰ |
Chapter 22 | গণতন্ত্ৰ আৰু ইয়াৰ নীতিসমূহ |
Chapter 23 | কেন্দ্ৰীয় আৰু ৰাজ্যিক চৰকাৰ |
Chapter 24 | স্থানীয় স্বায়ত্ব শাসন ব্যৱস্থা |