Class 6 social science Chapter 18 in assamese medium question answer|| Class 6|| উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজন সমূহ || Class 6 social science chapter 18 Assamese Medium||
উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজন সমূহ
Class 6 social science assamese medium question answer|| Class 6|| উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজন সমূহ || Class 6 social science chapter 18 Assamese Medium|| For More Details check our Youtube Channel Assam Board Exam||
অৰ্থনীতি আৰু ৰাজনীতি খণ্ড
উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজনসমূহ
অনুশীলনী:
(১) মানুহৰ প্ৰয়োজনসমূহক প্ৰধানকৈ কেইভাগত ভগাব পাৰি আৰু কি কি? উদাহৰণসহ লিখা।
উত্তৰ:- মানুহৰ প্ৰয়োজনসমূহক দুটা ভাগত ভগাব পাৰি। যেনে – i)ব্যক্তিগত প্ৰয়োজন আৰু ii)সামাজিক প্ৰয়োজন।
(i) ব্যক্তিগত প্ৰয়োজন: মানুহে ব্যক্তিগতভাৱে জীৱন অতিবাহিত কৰিবলৈ যিবিলাক সামগ্ৰীৰ প্ৰয়োজন অনুভৱ কৰে , সেইবোৰকে ব্যক্তিগত প্ৰয়োজন বুলি কোৱা হয়। যেনে ঘৰ, কাপোৰ, চাকৰি, টিভি আদি।
(ii) সামাজিক প্ৰয়োজন: সমাজত সুস্থ, সবল আৰু শান্তিপূৰ্ণভাৱে জীয়াই থাকিবলৈ মানুহক যিবোৰ ব্যৱস্থা বা সামগ্ৰীৰ প্ৰয়োজন হয়, সেইবোৰকেই সামাজিক প্ৰয়োজন বুলি কোৱা হয়। যেনে ৰাস্তা ঘাট, চিকিৎসালয় আদি।
(২) মানুহৰ জীৱন – ধাৰণৰ মান উন্নয়নত ব্যক্তিগত সামগ্ৰীসমূহে কেনেদৰে সহায় কৰে? শিক্ষকৰ সৈতে আলোচনা কৰি লিখা।
উত্তৰ:- মানুহৰ জীৱন ধাৰণৰ মান উন্নয়নত ব্যক্তিগত সামগ্ৰীসমূহে বহুতো সহায় কৰে। উদাহৰণস্বৰূপে এজন কৃষকে নাঙল, কোৰ আদি খেতি কৰা সঁজুলিবোৰৰ সহায়ত খেতি বাতি কৰি পৰিয়ালটোক পোহ-পাল দিয়ে, খৰিকটিয়া এজনৰ বাবে কুঠাৰ বা অন্য খৰি কটাৰ সা – সামগ্ৰীৰ সহায়ত খৰি কাটি পৰিয়ালটোক পোহ-পাল দিয়ে। ইয়াৰ পৰা ইয়াকে কব পাৰো যে ব্যক্তিগত সামগীবোৰ নহলে ব্যক্তি এজনৰ স্বাভাৱিক জীৱন যাত্ৰাত বহুখিনি বাধা আহি পৰিব।
(৩) প্ৰদূষণ মুক্ত পৰিৱেশৰ বাবে তুমি কি কি ব্যৱস্থা হাতত ল’বা?
উত্তৰ:- প্ৰদূষণ মুক্ত পৰিৱেশৰ বাবে আমি বৃক্ষ ৰোপণ, প্ৰাকৃতিক সংৰক্ষণ, চাফ – চিকুণ আদিৰ ব্যৱস্থা হাতত ল’ব পাৰোঁ।
(৪) শিক্ষানুষ্ঠানৰপৰা তোমালোকে কেনেদৰে উপকৃত হ’ব পৰিছা বহলাই লিখা।
উত্তৰ:- শিক্ষানুষ্ঠানৰপৰা আমি আনুষ্ঠানিক শিক্ষা লাভ কৰিব পাৰিছো। শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ পৰা আমি সজ গুণ, সজ আদৰ্শ, মানৱীয় গুণৰ বিষয়ে শিক্ষা লাভ কৰিব পাৰিছো। শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ পাঠদানৰ পৰা পুথিগত জ্ঞান আহৰণ কৰাৰ উপৰিও বিদ্যালয়ৰ পুথিভৰালৰ পৰা দেশ-বিদেশৰ জ্ঞান লাভ কৰিব পাৰো। শিক্ষক শিক্ষয়িত্ৰীয়ে দিয়া গৃহ কৰ্ম আৰু প্ৰকল্পবোৰৰ জৰিয়তে সৃষ্টিশীলতা বিকাশ ঘটাব পাৰো। পৰীক্ষাৰ মাধ্যমেৰে আমি প্ৰতিযোগিতামূলক মনোভাৱৰ বিকাশ ঘটাব পাৰো। শিক্ষানুষ্ঠানত অনুষ্ঠিত খেলা-ধূলা, নৃত্য গীতৰ অনুশীলন, সাহিত্য চৰ্চা আদিয়ে শাৰীৰিক, মানসিক আৰু বৌদ্ধিক বিকাশ ঘটাব পাৰো।
(৫) শুদ্ধ – অশুদ্ধ নিৰ্ণয় কৰা —
(ক) সুখ, সমৃদ্ধি আৰু সুস্থ জীৱনৰ বাবে মৌলিক প্ৰয়োজনীয় বস্তুৰ বাহিৰে আন কোনো বস্তুৰ প্ৰয়োজন নহয়।
উত্তৰ:- অশুদ্ধ।
(খ) আদিম যুগৰ মানুহে সূতাৰে তৈয়াৰী সাজ – পাৰ পৰিধান কৰিছিল।
উত্তৰ:- অশুদ্ধ।
(গ) জীৱন – ধাৰণৰ প্ৰণালীক উন্নত কৰাৰ বাবে মানুহৰ প্ৰয়োজনৰ সীমা দিনক দিনে বৃদ্ধি হয়।
উত্তৰ:- শুদ্ধ।
(ঘ) পুথিভঁৰাল জনস্বাস্থ্য বিভাগৰ অন্তৰ্গত বিষয়।
উত্তৰ:- অশুদ্ধ।
(ঙ) প্ৰদূষণমুক্ত পৰিৱেশৰ বাবে বৃক্ষৰোপণৰ প্ৰয়োজনীয়তা আছে।
উত্তৰ:- শুদ্ধ।
(চ) সামাজিক প্ৰায়োজন হিচাপে মানৱীয় গুণৰাজিৰ কোনো অৱশ্যকতা নাই।
উত্তৰ:- অশুদ্ধ।
Class 6 Social Science Chapter 18 Question Answer
Class 6 Social Science Chapter 18 Asaamese Medium
For More details check our Youtube Channel Assam Board Exam
Class 6 Social Science Content
Sl. No. | Contents |
Chapter 1 | সৌৰজগতত আমাৰ পৃথিৱী |
Chapter 2 | পৃথিৱীৰ আকাৰ আৰু আকৃতি |
Chapter 3 | পৃথিৱীৰ গতি |
Chapter 4 | পৃথিৱীৰ প্ৰধান মণ্ডলসমূহ |
Chapter 5 | ভূগোল অধ্যয়নৰ আহিলাঃ মানচিত্ৰ |
Chapter 6 | পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ |
Chapter 7 | অসম – জলবায়ু, প্ৰাকৃতিক উদ্ভিদ বন্যপ্ৰাণী আৰু কৃষি |
Chapter 8 | আমাৰ ভাৰত |
Chapter 9 | কি, ক’ত, কেতিয়া আৰু কেনেকৈ |
Chapter 10 | আদি প্ৰস্তৰ যুগ |
Chapter 11 | আদিম মানুহৰ অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপ আৰু স্থায়ী বসবাস |
Chapter 12 | প্ৰাচীন নগৰীয়া সভ্যতা |
Chapter 13 | বৈদিক সভ্যতা |
Chapter 14 | মহাজনপদ |
Chapter 15 | নতুন ভাবৰ উত্থান |
Chapter 16 | মৌৰ্য সাম্ৰাজ্য |
Chapter 17 | আমাৰ মৌলিক প্ৰয়োজনসমূহ |
Chapter 18 | উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজনসমূহ |
Chapter 19 | জীৱন-ধাৰণৰ মান উন্নয়নত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ |
Chapter 20 | কৃষি , উদ্যোগ আৰু সেৱাখণ্ডত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ |
Chapter 21 | চৰকাৰৰ ধাৰণা আৰু বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ চৰকাৰ |
Chapter 22 | গণতন্ত্ৰ আৰু ইয়াৰ নীতিসমূহ |
Chapter 23 | কেন্দ্ৰীয় আৰু ৰাজ্যিক চৰকাৰ |
Chapter 24 | স্থানীয় স্বায়ত্ব শাসন ব্যৱস্থা |