Assam Board Exam

Class 6 Social Science Chapter 6 পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ

Class 6 social science Chapter 6 in assamese medium question answer|| Class 6|| পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ|| Class 6 social science chapter 6 Assamese Medium||

Class 6 Social Science Chapter 6

class 6 social science assamese medium question answer|| Class 6|| পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ || Class 6 social science chapter 6 Assamese Medium|| For More Details check our Youtube Channel Assam Board Exam|

অনুশীলনী

পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ


(১) তলৰ প্ৰশ্নবোৰৰ উত্তৰ চমুকৈ লিখা —

(ক) প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ কেইটা কি কি?

উত্তৰ:- প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ কেইটা হ’ল – পৰ্বত, পাহাৰ, মালভূমি আৰু সমভূমি ।

(খ) পৰ্বত আৰু মালভূমি পাৰ্থক্য কি কি?

উত্তৰ:- পৰ্বতৰ লগত মালভূমিৰ পাৰ্থক্য হ’ল – পৰ্বতত ঠিয় শিখৰ থাকে, আনহাতে মালভূমিত শিখৰৰ পৰিবৰ্তে ওপৰিভাগ্ বহল আৰু সমতল ।

গ) উৎপত্তিৰ ফালৰ পৰা পৰ্বত – পাহাৰক কি কি ভাগত ভাগ কৰা হয়?

উত্তৰ:- উৎপত্তিৰ ফালৰ পৰা পৰ্বত–পাহাৰক তিনিটা ভাগত বিভক্ত কৰা হৈছে – আগ্নেয় পৰ্বত, ভংগিল পৰ্বত আৰু স্তূপ পৰ্বত ।

(ঘ) পৰ্বত – পাহাৰ মানুহৰ কি কি কামত আহে?

উত্তৰ:- পৰ্বত – পাহাৰ মানুহৰ বিভিন্ন কামত আহে সেইবোৰ হৈছে-

(১) পৰ্বত-পাহাৰ সমূহত খনিজ সম্পদ পোৱা যায় সেইবোৰ মানুহে নানা কামত ব্যৱহাৰ কৰে ।

(২) পৰ্বত-পাহাৰৰ পৰা উৎপত্তি হোৱা নদীৰ পানীভাগ মানুহে বিভিন্ন কামত ব্যৱহাৰ কৰাৰ উপৰিও জলবিদুৎ শক্তি উৎপাদনত ব্যৱহাৰ কৰে ।

(৩) পাহাৰৰ এঢলীয়া ঢালত মানুহে খেতি বাতি কৰে ।

(৪) পৰ্বত-পাহাৰ সমূহত পোৱা ঔষধি উদ্ভিদ সমূহে মানুহক যথেষ্ঠ উপকাৰ কৰে ।

(ঙ) সমভূমি কেনেকৈ গঠিত হয়?

উত্তৰ:- নৈ, জান – জুৰিৰ বোৱতী পানীয়ে উচ্চ ভূমিৰপৰা শিল, বালি, মাটি আদি উটুৱাই নি নিম্নভূমি অঞ্চলত জমা কৰে, লাখ লাখ বছৰজুৰি চলি থকা এই কাৰ্যৰ ফলত উচ্চ ভূমিসমূহ ক্ষয়প্ৰাপ্ত হৈ উচ্চতা কমি যায় সমভূমিৰ সৃষ্টি কৰে । আনহাতে নিম্নভূমি সমূহত গেদবোৰ জমা হোৱাৰ ফলত গভীৰতা কমি গৈ তাত সমভূমিৰ সৃষ্টি হয় । কেতিয়াবা ভূ-আন্দোলনৰ ফলত নিম্নভূমিৰ কোনো অংশ উঠি সমভূমিৰ সৃষ্টি হয় ।

(চ) নদী উপত্যকা কিয় ঘন জনবসতিপূৰ্ণ? 

উত্তৰ:- নদী উপত্যকা সমূহৰ মাটিভাগ সাৰুৱা আৰু কৃষিকাৰ্যৰ বাবে উপযোগী । লগতে নদী উপ্যতকাত পানী সহজে উপলব্ধ হয় বাবে নদী উপ্যতকাত জনবসতি ঘন হয় ।

(ছ) পাৰ্বত্য অঞ্চলসমূহত সাধাৰণতে কিয় জনবসতি সেৰেঙা?

উত্তৰ:- পাৰ্বত্য অঞ্চলসমূহত পানী সহজে উপলব্ধ নহয় । লগতে পাৰ্বত্য অঞ্চলসমূহ কৃষিকাৰ্যৰ বাবেও উপযোগী নহয় আৰু মানুহৰ জীৱন যাপনৰ উপায় সীমিত হোৱাৰ বাবে পাৰ্বত্য অঞ্চলসমূহত জনবসতি সেৰেঙা ।

(২) শুদ্ধটোত (✓) চিন দিয়া —

(ক) পাহৰতকৈ পৰ্বত বেলেগ হোৱাৰ মূল কাৰণ —

(১) উচ্চতা।

(২) ঢাল। 

(৩) গঠন প্ৰক্ৰিয়া।

উত্তৰ:- (১) উচ্চতা ।

(খ) হিমবাহ থকা স্থান হ’ল —

(১) সমভূমি।  

(২) পৰ্বত।  

(৩) মৰুভূমি।

উত্তৰ:- (২) পৰ্বত ।

(গ) দক্ষিণাত্য মালভূমিৰ অৱস্থান —

(১) চীনত।   

(২) নেপালত।    

(৩) ভাৰতত।

উত্তৰ:- (৩) ভাৰতত ।

(৩) খালী ঠাই পূৰ কৰা —

(ক) ৰ’দ, বতাহ, বৰষুণ আদিৰ ফলত ভূ-আকৃতিৰ পৰিৱৰ্তন হ’লে তাক………….. প্ৰক্ৰিয়াৰ দ্বাৰা পৰিৱৰ্তন  হোৱা বুলি কোৱা হয় ।

উত্তৰ:- বাহ্যিক ।

(খ) হিমালয় আৰু আল্পচ একোখন ……………… পৰ্বত।

উত্তৰ:- ভংগিল ।

(গ) …………… সমূহত সাধাৰণতে খনিজ সম্পদত চহকী।

উত্তৰ:- মালভূমি ।

(ঘ) ……………… অঞ্চলত যাতায়াত ব্যৱস্থা আটাইতকৈ সহজসাধ্য।

উত্তৰ:- সমভূমি।

(ঙ) বোৱতী পানীৰ সোঁতে …………… সৃষ্টিত বিশেষ ভূমিকা লয়।

উত্তৰ:- সমভূমি।

(৫) মানুহে পৰ্বত – পাহাৰ, গছ – গছনি, শিল – মাটি আদি অপৰিকল্পিতভাৱে কাটি থাকিলে এদিন আমাৰ কি কি অসুবিধা হ’ব পাৰে, পাঠৰ আধাৰত এটি টোকা লিখা।

উত্তৰ:- পৃথিৱীখনত পৰ্বত – পাহাৰ, গছ – গছনি, শিল মাটি আদিয়ে পৃথিৱীখনৰ ভাৰসাম্য ৰক্ষা কৰি আহিছে। জধে – মধে গছ – গছনি কটাৰ ফলত আমাৰ পৃথিৱী খনৰ পৰিৱেশ বিনিষ্ট হোৱাৰ লগতে জীৱ কুলৰ যথেষ্ট ক্ষতি সাধন হৈছে। মানুহে প্ৰকৃতিৰ ওপৰত অত্যাচাৰ কৰাৰ ফলত প্ৰকৃতিয়ে দুৰ্য্যোগ কৰিবলৈ ধৰিছে। মানুহে অত্যাধিক গছ কটাৰ ফলত জীৱ – জন্তু তাত থাকিবলৈ ঠাই নাইকীয়া হৈ পৰিছে। প্ৰকৃতিৰ ওপৰত অত্যাচাৰ চলি থকাৰ কাৰণে অতি মাত্ৰা উত্তাপ , খৰাং বতৰ আদিৰ সৃষ্টি হৈ পৰিছে। এনেদৰে প্ৰকৃতিৰ ওপৰত অত্যাচাৰ কৰাৰ ফলত অক্সিজেনৰ অভাৱ হোৱাৰ লগতে জীৱকুলৰ যথেষ্ট ক্ষতি হৈছে।

(৬) ভূচিত্ৰাৱলী চাই হিমালয় পৰ্বতৰ পৰা উৎপত্তি হোৱা কেইখনমান নৈৰ নাম লিখা।

উত্তৰ:- হিমালয় পৰ্বতৰ পৰা উৎপত্তি হোৱা কেইখন মান নৈৰ নাম হ’ল – গংগা, যমুনা, ব্ৰহ্মপুত্ৰ, সিন্ধু আৰু ৰবি নদী।


Class 6 Social Science

Class 6 Social Science Chapter 6 Asaamese Medium

For More details check our Youtube Channel Assam Board Exam


Class 6 Social Science Content

Sl. No.Contents
Chapter 1সৌৰজগতত আমাৰ পৃথিৱী
Chapter 2পৃথিৱীৰ আকাৰ আৰু আকৃতি
Chapter 3পৃথিৱীৰ গতি
Chapter 4পৃথিৱীৰ প্ৰধান মণ্ডলসমূহ
Chapter 5ভূগোল অধ্যয়নৰ আহিলাঃ মানচিত্ৰ
Chapter 6পৃথিৱীৰ প্ৰধান ভূ-অৱয়ৱ
Chapter 7অসম – জলবায়ু, প্ৰাকৃতিক উদ্ভিদ বন্যপ্ৰাণী আৰু কৃষি 
Chapter 8আমাৰ ভাৰত
Chapter 9কি, ক’ত, কেতিয়া আৰু কেনেকৈ
Chapter 10আদি প্ৰস্তৰ যুগ
Chapter 11আদিম মানুহৰ অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপ আৰু স্থায়ী বসবাস
Chapter 12প্ৰাচীন নগৰীয়া সভ্যতা 
Chapter 13বৈদিক সভ্যতা 
Chapter 14মহাজনপদ
Chapter 15নতুন ভাবৰ উত্থান 
Chapter 16মৌৰ্য সাম্ৰাজ্য
Chapter 17আমাৰ মৌলিক প্ৰয়োজনসমূহ
Chapter 18উন্নত জীৱনৰ প্ৰয়োজনসমূহ
Chapter 19জীৱন-ধাৰণৰ মান উন্নয়নত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ
Chapter 20কৃষি , উদ্যোগ আৰু সেৱাখণ্ডত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰভাৱ
Chapter 21চৰকাৰৰ ধাৰণা আৰু বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ চৰকাৰ
Chapter 22গণতন্ত্ৰ আৰু ইয়াৰ নীতিসমূহ
Chapter 23কেন্দ্ৰীয় আৰু ৰাজ্যিক চৰকাৰ
Chapter 24স্থানীয় স্বায়ত্ব শাসন ব্যৱস্থা

  • Ritumoni Gayan

    Hi, I'm Ritu Moni Gayan, Founder & CEO of Assam Board Exam, holding an MA, BEd, and having years of teaching experience. I’m passionate about providing top-quality resources like SCERT Assam notes, APSC materials, and Assam government exam guides to support students in their academic success.

    View all posts

Leave a Comment