Assam Board Exam

মোৰ দেশ | Class 9 Assamese Chapter 5

Welcome to the dedicated page for Class 9 Assamese Chapter 5 – মোৰ দেশ, designed as per the SCERT Assam syllabus. This chapter encourages students to appreciate the diverse beauty, history, and richness of our country – India.

The question-answer notes here are written in simple Assamese, perfect for easy understanding, revision, and exam preparation.


📄 Chapter Details:

  • Chapter Name (English): My Country
  • Chapter Name (Assamese): মোৰ দেশ
  • Book: Class 9 Assamese (SCERT Assam)
  • Medium: Assamese
  • Subject: Assamese Language
  • Chapter Number: 5

Class 9 Assamese Chapter 5 মোৰ দেশ– সম্পূৰ্ণ প্ৰশ্ন উত্তৰ in Assamese Medium | All Question Answer | SEBA Class 9

Class 9 Assamese Chapter 5 মোৰ দেশ | Complete Question Answer in Assamese Medium


মোৰ দেশ

নৱম শ্ৰেণী

অসমীয়া

১। ক) হীৰেন ভট্টাচার্যৰ ক’ত জন্ম হৈছিল?

উত্তৰ: হীৰেন ভট্টাচাৰ্যৰ জন্ম হৈছিল যোৰহাটত।

খ) হীৰেন ভট্টাচার্যই সম্পাদনা কৰা দুখন কাকতৰ নাম লিখা।

উত্তৰ: হীৰেন ভট্টাচাৰ্যৰ সম্পাদনা কৰা দুখন কাকতৰ নাম হৈছে- চিত্রবন আৰু মনন।

গ) দেশৰ প্রতিটো পুৱাই কবিৰ বাবে কি লুকাই আনিছে?

উত্তৰ: দেশৰ প্রতিটো পুৱাই কবিৰ বাবে লুকাই আনিছে ঐশ্বৰ্যৰ বিপুল সম্ভাৰ।


২। ‘ মোৰ দেশ’ কবিতাটোৰ মূলভাৱ লিখা।

উত্তৰ: ‘মোৰ দেশ’ শীর্ষক কবিতাটো সুগন্ধি পখিলাৰ কবি হীৰেন ভট্টাচার্যৰ এটি গভীৰ স্বদেশ প্রেম নিহিত কবিতা। সকলোৰে বাবে নিজৰ দেশখন অতি আপোন, অতি মৰমৰ।

বিশাল পৃথিৱীৰ অনেক দেশ ভ্ৰমণ কৰিলেও নিজৰ দেশৰ আপোন গোন্ধ ক’তো পোৱা নাযায়। কবিৰ বাবেও নিজৰ দেশখন তেওঁৰ প্রাণতকৈও আপোন, মৰমৰ। জীৱনৰ পাতনিৰ পৰা অন্তলৈকে নিজৰ দেশৰ মাটিৰ বুকুতে কবিয়ে ৰচিছে অনেক সপোন। এই দেশৰ প্রতিটো ধূলিকণা, প্রতিখিলা গছপাত, প্রতিটো পুৱা-গধূলিতে তেওঁ বিচাৰি পাইছে স্নিগ্ধ সুবাস। প্রতিটো ঋতুৱে কবিৰ জীৱনলৈ কঢ়িয়াই আনে নতুন বতৰা আৰু জীৱনৰ আশীর্বাদ।

নিজৰ দেশৰ বাবে কবি জীয়াই আছে আৰু নিজৰ দেশৰ বাবে মৰিবলৈও প্রস্তুত। এই দেশৰ ৰণুৱা, বণুৱা, হালোৱা সকলোৰে মাজত কবিৰ অন্তৰ নিহিত হৈ আছে । অনৈক্যৰ মাজত ঐক্য আৰু বিৰোধৰ মাজত সংহতিৰ প্রতীক হৈ কবি জীয়াই আছে। নিজৰ দেশৰ উন্নতি, ঐক্য, সংহতি, শান্তি আদি কবিৰ একান্তই কাম্য।

এয়ে হৈছে ‘ মোৰ দেশ’ কবিতাটোৰ মূলভাব।


৩/ ব্যাখ্যা কৰা:

ক) অনৈক্যৰ মাজত ঐক্য হৈ, বিৰোধৰ মাজত সংহতিৰ সম্ভাৱনা হৈ মই আছোঁ।

উত্তৰ: উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অন্তৰ্গত কবি হীৰেন ভট্টাচাৰ্যৰ লিখা ‘মোৰ দেশ’ নামৰ কবিতাটোৰ পৰা তুলি অনা হৈছে।

কবিতাফাঁকিৰ জৰিয়তে কবিয়ে দেশৰ ঐক্য আৰু সংহতিৰ মাজত যে পহৰী স্বৰূপ হৈ আছে তাকে কবিয়ে ক’ব বিচাৰিছে।

ভাৰতবৰ্ষ এখন বিশাল দেশ। ইয়াত অনেক জাতি-জনগোষ্ঠীয়ে বাস কৰে। অঞ্চলভেদে ভাষা, ধর্ম, ৰীতি-নীতি, খাদ্য, সাজ-পাৰ আদি সকলো দিশতে থকা বিচিত্রতা মন কৰিবলগীয়া। গোষ্ঠীগত বা জাতিগত বিৰোধ আৰু সংঘ+ষই প্ৰায়ে দেশৰ ঐক্য, শান্তি আৰু প্ৰগতিত বাধাৰ সৃষ্টি নকৰা নহয়। তথাপিও সকলো ভাৰতীয়ৰ মনত এক ৰাষ্ট্ৰীয় প্রেম’ আৰু চেতনা নিহিত হৈ আছে।কবিৰ মনতো সেই ৰাষ্ট্ৰীয় চেতনা জাগৃত হৈ থকাৰ বাবে তেওঁ নিজকে অনৈক্যৰ মাজত ঐক্যৰ প্রতীক আৰু জাতিগত বা গোষ্ঠীগত বিৰোধৰ মাজত সংহতিৰ পহৰী স্বৰূপে  নিজকে অভিহিত কৰিছে। শান্তি, সম্প্রীতি আৰু ঐক্য কবিৰ একান্তই কাম্য।


খ) মোৰ জীৱনৰ আঁহে আঁহে

মোৰ যৌৱনৰ কৌঁহে কোঁহে সেই সপোনৰ কলৰোল।

উত্তৰ: উক্ত কবিতাফাঁকি আমাৰ পাঠ্যপুথিৰ অন্তৰ্গত কবি হীৰেন ভট্টাচার্য দেৱে লিখা ‘মোৰ দেশ’ নামৰ কবিতাটোৰ পৰা অনা হৈছে।

কবিতাফাঁকিৰ মাজেৰে কবিয়ে স্বদেশ প্ৰেমৰ বাৰ্তা সকলোকে বিলাইছে।

নিজৰ দেশ সকলোৰে বাবে অতি আপোন, অতি মৰমৰ। জন্মৰ – পৰা মৃত্যুলৈকে নিজৰ দেশৰ মাটিতে সকলোৱে কর্ম কৰে, জীয়াই থকাৰ সপোন ৰচে। কবিয়ে কাব্যিক ভাষাত তাকে ব্যক্ত কৰি তেওঁৰ জীৱন – যৌৱনৰ আশাভৰা সপোন এই দেশৰ মাটিতে ৰচনা কৰাৰ কথা কৈছে। তেওঁৰ প্রতিটো কাম আৰু প্রতিটো চিন্তাত জড়িত হৈ আছে ‘দেশৰ ভৱিষ্যতৰ সপোন। জীৱনৰ প্রতিটো ক্ষণত তেওঁ দেশখনৰ শান্তি, সম্প্রীতি আৰু উন্নতিৰ সপোন দেখিছে। তেওঁৰ প্ৰাণতকৈও আপোন এই স্বদেশৰ উন্নতিৰ বাবে দেখা সপোনৰ কলৰোলে  তেওঁক অনুপ্রাণিত কৰিছে।


৪/ কবিতাটোত কবিৰ দেশপ্ৰেমৰ স্বৰূপ কেনেদৰে প্রকাশ পাইছে, বুজাই লিখা।

উত্তৰ: কবিতাটোত কবিৰ দেশপ্রেমৰ স্বৰূপ অতি সুন্দৰকৈ প্রকাশ পাইছে। প্রথম স্তৱকত দেশখনক কবিয়ে নিজৰ প্ৰাণতকৈও আপোন বুলি কৈছে। কবিৰ প্রতিটো কাম, প্রতিটো চিন্তাত জড়িত হৈ আছে দেশখনৰ ভৱিষ্যতৰ সপোন।নিজৰ বন্ধুবৰ্গৰ সৈতে কবিয়ে পৃথিৱীৰ অনেক দেশ ভ্রমণ কৰিছে যদিও নিজ দেশৰ আপোন গোন্ধ তেওঁ ক’তো বিচাৰি পোৱা নাই।নিজ দেশৰ প্রতিটো পুৱা , সন্ধিয়া আৰু ঋতু কবিৰ বাবে জীৱনৰ প্রেৰণা আৰু আশীর্বাদ।

“এই দেশৰ বাবে মই জীয়াই আছো। এই দেশৰ বাবে জীয়াই থাকিবলৈ মৰণ পণ কৰিছো।” এই বাক্যশাৰীয়ে কবিৰ স্বদেশৰ প্রতি থকা গভীৰ প্রেম, ভালপোৱা আৰু দায়বদ্ধতা সুন্দৰকৈ প্রতিফলিত কৰিছে। দেশৰ ৰণুৱা, বণুৱা , হালোৱা আদি সকলো লোকৰ মাজত কবিৰ অন্তৰ নিহিত হৈ আছে। নিজ দেশৰ ঐক্য, শান্তি আৰু প্রগতি কবিৰ একান্তই কাম্য বুলি ব্যক্ত কৰিছে।

এনেদৰে কবিতাটোত কবিৰ দেশপ্রেমৰ স্বৰূপ অতি সুন্দৰকৈ প্রকাশ পাইছে।


৫/ প্রতিটো ঋতুৱে কবিক কি দি যায়  বুলি কবিতাটোত উল্লেখ কৰিছে?

উত্তৰ: প্রতিটো ঋতুৱে কবিৰ জীৱনৰ মঙ্গলৰ বাবে আশীর্বাদ দি যায়  বুলি কবিতাটোত উল্লেখ কৰিছে।


৬। শান্তিৰ চৰাইজনীক আঁজলি ভৰাই কবিয়ে কি দিছে?

উত্তৰ: শান্তিৰ চৰাইজনীক আঁজলি ভৰাই করিয়ে দিছে ভঁৰালৰ এমুঠি ধান আৰু তেওঁৰ প্ৰাণৰ ভাষাৰে লিখা একোটি গান।


৭/ সমার্থক শব্দ লিখা:

দেশ – ৰাষ্ট্র

কাম – কর্ম

কলৰোল- কলৰৱ

সাগৰ – সমুদ্র

সপোন –  স্বপ্ন

বন্ধু – মিত্র

শেষ – অন্ত

সম্ভাৰ – সামগ্ৰী

শইচ – শস্য

বুকু – হৃদয়

তৰংগ – ঢৌ

কল্লোল  – পানীৰ খলকনি


৮/বিপৰীতার্থক শব্দ লিখাঃ

সপোন – দিঠক

দেশ – বিদেশ

জীৱন – মৰণ

পাহাৰ – ভৈয়াম

ঐক্য – অনৈক্য

সংহতি – বিৰোধ

শক্ৰ – মিত্ৰ

শয়ন – জাগৰণ

বিশ্বাস – অবিশ্বাস


📥 This Page Includes:

  • ✅ Chapter 5 full question answers
  • ✅ Assamese medium answers as per SCERT Assam pattern
  • ✅ Student-friendly and exam-oriented

Conclusion

Class 9 Assamese Chapter 5 “মোৰ দেশ” instills a deep sense of patriotism and appreciation for the rich culture and natural beauty of Assam and India. Use this page for comprehensive study and exam preparation.

🌟 What You’ll Learn from This Chapter

  • The meaning of national pride
  • Cultural and geographical diversity of India
  • Unity in diversity
  • Importance of respecting and loving one’s country

🔗 More Study Materials


🔔 Join Our Study Groups

📱 WhatsApp Channel: Join Now
📢 Telegram Channel: Join Now

▶️ Youtube Channel: Watch Now
🌐 Visit Website: https://assamboardexam.com


  • Ritumoni Gayan

    Hi, I'm Ritu Moni Gayan, Founder & CEO of Assam Board Exam, holding an MA, BEd, and having years of teaching experience. I’m passionate about providing top-quality resources like SCERT Assam notes, APSC materials, and Assam government exam guides to support students in their academic success.

    View all posts

Leave a Comment