Assam Board Exam

Pedagogy MCQs Part 6 for Assamese Medium Candidates

For Assam GT & PGT TET , Asaam TET

WhatsApp Group Join Now
Telegram Group Join Now
Instagram Group Join Now

Welcome to our dedicated section for Pedagogy MCQs specially designed for Assamese medium candidates preparing for Assam GT and PGT TET exams, Assam TET. These questions focus on child psychology, teaching-learning processes, assessment, classroom management, and more, tailored for the TET exams.

Key Features:

  • Pedagogy MCQs in Assamese Language
  • Covers all important pedagogical concepts relevant for GT & PGT TET.
  • Includes questions on Child Development & Pedagogy, Educational Psychology, and Learning Theories.
  • Mock tests and practice papers to track your preparation.
  • Detailed explanations of answers for better understanding.

Pedagogy MCQs:

1. ছাত্রকেন্দ্রিক শ্রেণীকোঠাত শিক্ষকৰ ভূমিকা কি?

a)  বক্তৃতা প্রদান কৰা

b)  শিকনৰ সুবিধাৰ কৰা

c)  অনুশাসন বলবৎ কৰা

d)  নিয়মিতভাৱে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ মূল্যায়ন কৰা

Answer – b) শিকনৰ সুবিধাৰ

2. তলৰ কোনটো আভ্যন্তৰীণ অভিৰোচনৰ উদাহৰণ?

a)  পুৰস্কাৰৰ বাবে কৰা কাম

b)  শাস্তিৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ কৰা অধ্যয়ন

c)  জ্ঞানৰ বাবে শিকন

d)  পুৰস্কাৰ লাভ কৰিবলৈ কোনো কার্যকলাপত অংশগ্ৰহণ কৰা

Answer-c)  জ্ঞানৰ বাবে শিকন

3. প্রশ্নকাকত এখনত বিভিন্ন ধৰণৰ প্ৰশ্ন সংহতি থাকিলে ইয়াৰ বৃদ্ধি……… কৰে।

a)  বস্তুনিষ্ঠতা

b) নিৰ্ভৰ যোগ্যতা

c)  বৈধতা

d)  অসুবিধা

Answer: b)  নিৰ্ভৰযোগ্যতা

4. ‘কৰ্ম কৰি শিকা’ কিয় গুৰুত্বপূৰ্ণ?

a)  ই শিশুৰ মাজত আগ্ৰহৰ সৃষ্টি কৰে

b)  অনুশাসন বজাই ৰাখে

c)  ব্যস্ত কৰি ৰাখে

d)  অর্থপূর্ণ শিকনক প্ৰসাৰিত কৰে

Answer: a)  ই শিশুৰ মাজত আগ্ৰহৰ সৃষ্টি কৰে

5. অভ্যাসৰ বাবে আপুনি নিম্নলিখিত কোনটো ব্যৱহাৰ কৰিব?

a)  শিক্ষাপ্রদান

b)  শিক্ষাদান

c)  প্রশিক্ষণ

d)  এইবোৰৰ এটাও নহয়

Answer: c)  প্রশিক্ষণ

6. পাঠদানৰ লক্ষ্য হ’ল:

a)  তথ্য দিয়া

b)  ছাত্র-ছাত্রীসকলক কার্যকলাপত জড়িত কৰা

c)  জ্ঞান প্ৰদান কৰা

d)  আচৰণৰ বাঞ্ছনীয় পৰিৱৰ্তন কৰা

Answer:  আচৰণৰ বাঞ্ছনীয় পৰিৱৰ্তন

7. শিকনৰ ধাৰণাটোৰ বাবে কোনটো উক্তি সঁচা নহয়?

(a)  শিকন হৈছে আচৰণৰ পৰিৱৰ্তন।

(b) শিকনৰ তুলনামূলকভাৱে স্থায়ী পার্থক্য আছে।

(c)  শিকন অনুশীলনৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হয়।

(d)  শিকন এক জন্মগত ব্যৱস্থা।

Answer: (d)  শিকন এক জন্মগত ব্যৱস্থা।

8………………হৈছে দেশৰ শিক্ষক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ পৰিকল্পিত আৰু সমন্বিত বিকাশৰ সৈতে জড়িত শীর্ষ প্রতিষ্ঠান।

a) UGC

b) NCERT

c) NCTE

d) NET

Answer: c) NCTE (National Council for Teacher Education)

9. ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ শিকনৰ প্ৰতি আগ্ৰহ জগাই তোলাৰ বাবে পাঠদানৰ কোনটো কার্য্য প্রত্যক্ষভাৱে দায়বদ্ধ?

A)  সৃষ্টিশীলতা বিকাশ কৰা

B)  ছাত্র-ছাত্রীক শিকনৰ বাবে অভিৰোচন যোগোৱা

C)  মূল্যায়ন

D)  আৰু ব্যাখ্যা প্ৰদান কৰা

Answer: B)  ছাত্র-ছাত্রীক শিকনৰ বাবে অভিৰোচন যোগোৱা

10. এজন শিক্ষকে ফলপ্রসূভাৱে পাঠদান কৰিবলৈ তলৰ কোনটো অতি প্রয়োজনীয়?

a)  কেৱল বিষয়ৰ জ্ঞান

b)  ধৈর্য্য

c)  শিক্ষণৰ দক্ষতা

d)  কঠোৰতা

Answer. c)  শিক্ষণৰ দক্ষতা

11. ভাল পাঠদানে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক তলৰ কোনটোত সহায় কৰে?

a)  মুখস্থ কৰা

b) শাৰীৰিক পৰিশ্ৰম

c) আত্ম-শিকণ

d)  উত্তৰ নকল কৰা

Answer. c)  আত্ম-শিকণ

12.  ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক এটা ধাৰণা শিকোৱাৰ আটাইতকৈ উত্তম উপায় হ’ল…………. আগবাঢ়ি যোৱাৰ

a.  কঠিনৰ পৰা সৰললৈ

b.  জ্ঞাতৰ পৰা অজ্ঞাতলৈ

c.  অজ্ঞাতৰ পৰা জ্ঞাতলৈ

d.  বিমূৰ্তৰ পৰা মূৰ্তলৈ

Answer. b.  জ্ঞাতৰ পৰা অজ্ঞাতলৈ

13. তলৰ কোনটো পাঠদান পদ্ধতি “মূৰ্তৰ পৰা বিমূৰ্তলৈ” এই নীতিৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি তৈয়াৰ কৰা হৈছে?

a)  গোটৰ আলোচনা

b)  বক্তৃতা পদ্ধতি

c)  প্রদর্শন পদ্ধতি

d) ভূমিকা পালন

Answer. c)  প্রদর্শন পদ্ধতি

14. “বিশেষৰ পৰা সাধাৰণলৈকে” নীতি অনুসৰি এজন শিক্ষকে প্রথমে কি উপস্থাপন কৰিব লাগে?

a)  সাধাৰণ নীতি

b)  নির্দিষ্ট উদাহৰণ

c)  বিমূর্ত ধাৰণা

d)  অদৃশ্য ধাৰণা

Answer: b)  নির্দিষ্ট উদাহৰণ

15. “সমগ্ৰৰ পৰা অংশলৈ” এই নীতি কোনটো মানসিক তত্ত্বই সমর্থন কৰে?

a)  আচৰণবাদ

b)  গেষ্টাল্ট মনোবিজ্ঞান

c)  গঠনমূলকতাবাদ

d)  জ্ঞানমূলক মনোবিজ্ঞান

Answer. b) গেষ্টাল্ট মনোবিজ্ঞান

16. “দৃশ্যৰ পৰা অদৃশ্যলৈ” শব্দটোৱে বুজায় যে ছাত্র-ছাত্রীসকলে প্রথমে শিকিব লাগে:

a)  বিমূর্ত তত্ত্ব

b)  পর্যবেক্ষণযোগ্য তথ্য

c)  অদৃশ্য ধাৰণা

d)  ভৱিষ্যতৰ সম্ভাৱনা

Answer:  পর্যবেক্ষণযোগ্য তথ্য

17. তলৰ কোনটো শিক্ষাদানৰ মেক্সিম নহয়?

a)  জ্ঞাতৰ পৰা অজ্ঞাতলৈ

b)  বিশেষৰ পৰা সাধাৰণলৈ

c)  সহজৰ পৰা বিমূৰ্তলৈ

d)  বিশ্লেষণৰ পৰা সংশ্লেষণলৈ

Answer. c) সহজৰ পৰা বিমূৰ্তলৈ

18. শিক্ষক প্রশিক্ষণ কিয় প্রয়োজনীয়?

a)  পাঠদানৰ দক্ষতা বৃদ্ধি কৰা

b)  বিদ্যালয়ৰ সংগঠনৰ পদ্ধতিসমূহ বুজিব পাৰিব

c)  বিষয়বস্তুৰ জ্ঞান উন্নীত কৰা

d) ওপৰৰ সকলোবোৰ

Answer: d)  ওপৰৰ সকলোবোৰ

19. তলৰ কোনটো সামগ্রিক মূল্যায়নৰ উদাহৰণ?

a) মধ্যকালীন পৰীক্ষা

b)  শ্রেণীকোঠাৰ আলোচনা

c) সাপ্তাহিক কুইজ

d)  হোমৱর্ক এচাইনমেন্ট

Answer-a) মধ্যকালীন পৰীক্ষা

20. প্রকল্পভিত্তিক শিকনৰ এটা মূল বৈশিষ্ট্য কি?

a)  শিক্ষক-নির্দেশিত পাঠ

b) মুখস্থ মুখস্থ কৰাত মনোনিৱেশ

c) শিক্ষার্থী-চালিত তদন্ত

d)  বহু-পছন্দৰ পৰীক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব

Answer- c) শিক্ষার্থী-চালিত তদন্ত

21. আচৰণবাদী শিকন তত্ত্বৰ মূল কেন্দ্ৰবিন্দু কি?

a)  শিকনৰ লগত জড়িত মানসিক প্রক্রিয়াসমূহ

b)  আচৰণৰ ওপৰত পৰিৱেশৰ প্ৰভাৱ

c)  শিকনত অভিৰোচনৰ ভূমিকা

d)  সমালোচনাত্মক চিন্তাৰ দক্ষতাৰ বিকাশ

Ans b

22. তলৰ কোনটোক এটা প্ৰকাৰৰ পুৰস্কাৰ বুলি গণ্য কৰা নহয়?

a)  প্রশংসা বা স্বীকৃতি

b)  অন্তর্নিহিত অভিৰোচন

c)  স্পষ্ট পুৰস্কাৰ

d) আর্থিক পুৰস্কাৰ

Answer:  অন্তর্নিহিত অভিৰোচন

23. শিকন প্রক্রিয়াক প্ৰভাৱিত কৰা কাৰক হ’ল:

a)  অভিৰোচন

b)  পুৰস্কাৰ

c) প্রশংসা

d)  ওপৰৰ সকলোবোৰ

Answer:  ওপৰৰ সকলোবোৰ

24. কোন ধৰণৰ শক্তিবর্ধনত “অতি ভাল” আৰু “উত্তম’দৰে বক্তব্য অন্তর্ভুক্ত কৰা হয়?

A.  নীতিগত শক্তিবর্ধন

B. ইতিবাচক শক্তিবর্ধন

C. শাস্তি

D.  আৱেগিক শক্তিবর্ধন

Answer: B. ইতিবাচক শক্তিবর্ধন

25. কোনটো পাঠদান দক্ষতাই নতুন জ্ঞানৰ বাবে কৌতুহলৰ সৃষ্টি কৰা ধৰণে পাঠ এটাৰ অন্ত পেলোৱাত সহায় কৰে?

A. সামৰণি

B. বক্তৃতা

C. ব্যাখ্যা

D. শক্তিবর্ধন

Answer: সামৰণি

More MCQs:

  • Assam General Knowledge MCQ
  • Indian History MCQ

Stay Updated
For the latest on Pedagogy and other study resources, keep visiting Assam Board Exam

For More details check our Youtube Channel Assam Board Exam

  • Ritumoni Gayan

    Hi, I'm Ritu Moni Gayan, Founder & CEO of Assam Board Exam, holding an MA, BEd, and having years of teaching experience. I’m passionate about providing top-quality resources like SCERT Assam notes, APSC materials, and Assam government exam guides to support students in their academic success.

    View all posts

Leave a Comment